转身后的孤单

I Can Feel A Hot One - Manchester Orchestra

小豆之家:

I could feel a hot one taking me down
我感到一个热情似火的人正在让我变得堕落
For a moment, I could feel the force
这一刻我魂不守舍
Fainted to the point of tears
眼泪快决堤 虚弱到无力
And you were holding on to make a point
你却坚持一定要说个分明
What's the point?
哪里有什么道理可讲

I'm but a clean man, stable and alone man
我不过是个好人 孤单无趣的好人
Make it so I won't have to try
到手了我便没必要再努力一把
The faces always stay the same
依旧是那个模样 未曾改变
So I face the fact that I'm just fine
所以我接受了我只是一个一般般的人的现实
I said that I'm just fine
我说过 我只是还不错而已

I remember, head down,
记得那天心情糟透
After you had found out
我再无法掩饰事实
Manna is a hell of a drug
你对我来说就像毒药上瘾
And I need a little more, I think
渴望一点 再多一点
Because enough is never quite enough
你给予我一点点就让我贪得无厌
What's enough?
抑或是我贪心到永不知足吗

I took it like a grown man crying on the pavement
走在人行道上痛哭 成年人也会如此吗
Hoping you would show your face
多希望你能够出现
But I haven't heard a thing you've said
已经好多天没有听见你说话
In at least a couple hundred days
大概最少已经两百天了吧
What'd you say?
你说过什么我都快忘记

I was in the front seat, shaking it out
坐在戏场最前排 帷幕已落下
And I was asking if you felt alright
打电话问你别来无恙
I never want to hear the truth
我从不想听到真实的回答
I want to hear your voice, it sounded fine
我只想听到你的声音 娓娓动听
My voice, it sounded fine
我也与你通话 听上去状态很佳

I could feel my heartbeat taking me down
我感受到心里砰砰直跳
And for the moment, I would sleep alright
让我歇息片刻可好
I'm dealing with a selfish fear
我带着一点点自私的畏惧感
To keep me up another restless night
又是一个不眠之夜
Another restless night
又一次彻夜难眠

The blood was dry, it was sober
血液干涸 头脑清醒
The feeling of audible cracks
感觉心快四分五裂
And I could tell it was over
我知道一切都结束了
From the curtains that hung from your neck
你脸上的表情告诉我剧终散场了

And I realized that then you were perfect
我再次意识到你是完美的
And my teeth ripping out of my head
我咬紧牙关
And it looked like a painting I once knew
记忆如画般浮现在眼前
Back when my thoughts weren't entirely intact
记忆回到那时 我还懵懂无知

To pray for what I thought were angels
祈祷美丽的天使来将我带走
Ended up being ambulances
却最终被送上救护车
And the Lord showed me dreams of my daughter
上帝向我展示了我女儿的梦
She was crying inside your stomach
她正在你的怀里哭泣

And I felt love again

我又重新感受到了爱

小豆之家敬上!

评论

热度(18)